Вот что нашел при самом поверхностном поиске по изветсным источникам: - http://www.hyperscale.com/2007/reviews/kits/revell04300reviewbg_1.htm - Брэт Грин тут очень нахваливает, ну а основное высказывание вот (если лень через много буквочек проходить):
As good as the Hasegawa Lancaster might be, the Revell kit clearly surpasses it in terms of detail, the number of options provided; and it is more accurate and complete in a number of important areas.
What's more, Revell has delivered their beautifully detailed new Lancaster at around half the price of Hasegawa kit (at least in the UK). Remarkably, the Revell Lancaster is even cheaper than the old Airfix kit!
There are some minor dimensional differences between the Hasegawa and Revell kits, and the dihedral of Revell's outer wings is flatter than Hasegawa's. After checking many photos, I think that the correct dihedral at rest might be somewhere between the two. If you want to add a degree or so of dihedral, though, the surgery will not be too difficult.
Вот еще один обзор -
- http://www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Inbox/k-m/lancaster_revell-i.htm
Ну и до кучи:
http://www.modelkitfan.com/archives2008/lancaster.html
http://www.internetmodeler.com/2008/january/first-looks/revell_lancaster.php
Вобщем подводя итоги все обзорщики утверждают что:
- Ревеловский Ланкастер точнее хаси передает фонарь
- точнее передает крайние мотогондолы
- необозримо лучше с интерьером
- лучший выбор вариантов (можно ставить другие винты и кабины (которые кстати правильеные)
Хуже Хаси
- только колеса
Спорный вопрос
- угол "слома" крыла. У хаси однозначно слишком большой, у Ревелла возможно слишком маленький. Однозначно Ревелловский ланк не может изображать Ланкосер в полете без изменения угла...
Ну вот вроде и все. Надеюсь помогло.